This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

Monday, November 26, 2012

2 procedures of usb flash driver data recovery

 

 

2 procedures of usb flash driver data recovery. We know the basic principle of flash drive data recovery is to work out the data mix (the data allocation algorithm) applied to the target flash chip. Basically there are two procedures:

1. Using algorithm analyzer utilities to remove the data mix manually by studying the data spreading variables locate in the service are of the chip;

2. directly apply algorithms from another controller with the same model. Unlike procedure 2 requires more basic knowledge on data structure and more user intervention, following procedure 1 needs a few clicks in a data recovery job as long as the algorithm you are working on is included in the algorithm database of the tool. And that’s why vendors of flash data recovery tools (including SalvationDATA) try their best to include the algorithm database in their products. The algorithm database, in a few cases, helps users to finish the data recovery quick and easy; but most of the time it is of no use at all.

In order to explain this matter of fact clearly, we will need to have a close look in the flash drive:

1. USB connector
2. USB mass storage controller
3. Test points
4. Flash memory chip
5. Crystal oscillator
6. LED
7. Write-protect switch (Optional)
8. Space for second flash memory chip (Optional)

Essential components we need to know

There are typically four parts to a flash drive:

Male type-A USB connector – provides an interface to the host computer.

USB mass storage controller – implements the USB host controller. The controller contains a small microcontroller with a small amount of on-chip ROM and RAM, where the data mix algorithm stored.

NAND flash memory chip – stores user data.

Crystal oscillator – produces the device’s main 12 MHz clock signal and controls the device’s data output through a phase-locked loop.

To make it easier for you to understand what they do, we can compare a flash drive with the PC which is well-known to all:

All the other parts of the flash drive can be considered as a PC and the flash chip can be considered as the hard drive installed in the PC. The controller chip and the microcode stored in it will be something similar to the operating system install on the PC. As we know, different OS can be installed by the PC vendor even for the same PC mode, so it is for the same reason that the same model of the controller will contain totally different data mix algorithm; and data created using one OS (Windows XP for example) cannot be accessed by using another OS (Linux for example).

And now let’s go back to the point of view we brought forward at the beginning: directly apply algorithms in the database which are collected from another controller with the same model is of no use at all. We now understand controller chips of the same model and ID may contain totally different algorithm, that’s why users may get nothing even they happened to find an identical controller in the database; what’s more, unlike the OS we used for the comparison, there are countless known and unknown data mix algorithms of flash drives now being used in flash drive products, it is impossible for the manufacturers to add all the controllers you need to the database since there are too many of them, not to mention the new controllers keep coming out; users will find out there are just limited controllers included in the database, and without the ability to carry out procedure 1 flash recovery, once the target controller is not included in the database, users can’t do nothing but give it up.

 

சந்திரகலை என்றால் என்ன?

சந்திரகலை என்றால் என்ன?
இடது நாசிச்(.இடது பக்க மூக்கு) சுவாசம் சந்திரகலை எனவும், வலது நாசிச்(
.வலது பக்க மூக்கு) சுவாசம் சூரியகலை எனவும் அழைக்கப்படும். சந்திரகலையை
மதி/இடகலை/இடைக்கால் எனவும், சூரியகலையை பிங்கலை/பின்கலை/வலக்கால் எனவும்
அழைக்கப்படுவதுண்டு.
இங்கு 'கால்' என்பது மூச்சைக் குறித்து நிற்கின்றது. அதனால் தான்
'காலனைக் காலால் உதைத்தேன்' எனச் சித்தர்களும் ஞானியரும் கூறுவதுண்டு.
இங்கு காலனாகிய இறப்பை, காலாகிய மூச்சுக்காற்றைச் சுழிமுனையில் ஒடுங்கச்
செய்வதன் மூலம் பிறவிப்பிணி நீங்கி ஒளியுடம்பு பெற்று மரணமில்லாப்
பெருவாழ்வு/சகாக்கலை அடைதலைக் குறிக்கும்.
'விதியை மதியால் வெல்லலாம்' என்பார்கள். இங்கு மதி என்று கூறப்படுவது
புத்தி அல்ல. மதி என்றால் சந்திரன். 16 அங்குலம் ஓடக்கூடிய சந்திரகலையை
சுருக்க சுருக்க ஆயுள் விருத்தியாகும். எனவே விதி முடிவும் விலகியே
போகும். நன்றி.
feedback
ஒரு நிமிடத்திற்கு 15 மூச்சு; மூச்சை உள்ளே இழுப்பது ஒரு பங்கு, நேரம் .
உள்ளே அதை தங்கவைப்பது 4 பங்கு நேரம். மூச்சை வெளியே விடுவது 2 பங்கு
நேரம். இதுதான் பிராணாயாமத்தின் சாராம்சம்.
நமது நுரையீரலில் வலது, இடது என இரு பகுதிகள். வலது நுரையீரலில் 3
பகுதிகள், இடது நுரையீரலில் 2 பகுதிகள். நுரையீரல் 'ஸ்பாஞ்' போல காற்றுப்
பைகளால் ஆனது. வலதுபக்கம் சாய்ந்து படுக்கும்போது, வலது நுரையீரலில் உள்ள
3 பகுதிகளும் அழுத்தப்பட்டு இடது நாசி வழியாக மூச்சுக்காற்று ஒரே சீராக
உள்ளிழுக்கப்பட்டு உடல் முழுக்க 'பிராணா' சக்தி சீராகப் பரவுகிறது .
இடது நாசி வழியாக ஓடும் மூச்சு , 'சந்திரகலை'. இது குளுமையானது . வலது
நாசி வழியாக ஓடும் மூச்சு , 'சூரியகலை'. இது வெப்பமானது. வலதுபக்கம்
சாய்ந்து படுக்கும்போது குளுமையான 'சந்திரகலை' அதிகரிக்கும். இது மன
படபடப்பைக் குறைத்து தூக்கத்தையும் வரவழைக்கும்.




Sunday, November 25, 2012

DEVELOPING AN ANIMATION USING MASKING OF LAYER


DEVELOPING AN ANIMATION USING MASKING OF LAYER


Step 1 : Create a new Flash document
Step 2 : Insert one more layer, rather than the default layer.
Step 3 : Rename the top layer to "Mask" and the layer below that to "background".
Step 4 : Import your picture to the "background" layer.
Step 5 : Using Oval tool from your tool box, draw a circle in your "Mask" layer and delete it's border.
Step 6 : Drag the circle to one end of your picture.
Step 7 : Now go to"frame 40" of your "Mask" layer and press "F6" to insert a new keyframe.
Step 8 : Now go to "frame 40" of your "background" layer and press "F5" to insert frames, so that your background image is available all through your mask.
Step 9 : Select "frame 40" of your "Mask" layer, that is your new keyframe, Keeping the playhead on "frame 40" of "Mask" layer, drag the circle to other end of your picture.
Step 10 : Now go back to "frame 1" of your "Mask" layer, keeping the playhead on "frame 1" of your "Mask" layer, select Shape tween in your properties window.
Step 11 : Right click on the "Mask" layer (the area where you named the layer not where the frames exist) and select Mask.
Step 12 : select Control > Play

Step 13 : Stop












     OUTPUT:-




















IMAGE EDITING USING CLONING



IMAGE EDITING USING CLONING


Step 1 : Create a new Photoshop document
Step 2 : Import a picture on to the document
Step 3 : Select the Clone Stamp Tool from the toolbox.
Step 4 : On the Options bar across the top of the screen, select the brush size and type of brush you want to use
Step 5 : Move the cursor over the image to the area you would like to reproduce elsewhere.
Step 6 : Hold down the Alt key and click to select the area to clone from.
Step 7 : When you release the mouse, the brush will appear on the image in the shape of the brush selected. Crosshairs will appear over the area to be reproduced and move with the brush.
Step 8 : Click repeatedly or drag the mouse to reproduce the pattern.
Step 9 : Stop












OUTPUT:-